Текущий конфиг:
Расшифровка
This file contains a list of maps for use in map rotation.
#Lines starting with # are ignored.
Lines not inside map blocks are also ignored
Duplicated entries use the latter one.
All whitespace at the start and end of lines is ignored. (including indentation, thats just for show)
Format:
#map [map name] (name of .json file in _maps folder without the .json part)
minplayers [number] (0 or less disables this requirement)
maxplayers [number] (0 or less disables this requirement)
(not implemented) default (The last map with this defined will get all votes of players who have not explicitly voted for a map)
voteweight [number] (How much to count each player vote as, defaults to 1, setting to 0.5 counts each vote as half a vote, 2 as double, etc, Setting to 0 disables the map but allows players to still pick it)
disabled (disables the map)
votable (is this map votable)
endmap
map boxstation
votable
default
endmap
map prometheus
votable
endmap
map boxstation_snow
votable
voteweight 0.7
endmap
map gamma
votable
endmap
map testmap
endmap
map falcon
votable
maxplayers 25
voteweight 1.5
endmap
Вес снежных карт - 0.7, что бы не абузили раньше сезона. В новый год у снежных карт вес наоборот будет больше.
Фалькон с 1.5 (по просьбам я снизил вес с 2-х) - идея, что бы у миникарты был приоритет в выборе на сервере с низким онлайном. Если фалькон попал в воут - значит, на сервере мало людей. Если игроков больше maxplayers
- механика воута не позволит выбрать карту.
Прометей - на данный момент только в ТМ и доступен для воута, карта еще не смержена.
Конфиг общий на все сервера. У нас есть возможность задать индивидуальные конфиги для серверов, включать/выключать карты и устраивать разный приоритет.
В этой теме можете высказывать свои пожелания и идеи, если у них будет поддержка - мы можем соответствующе изменить конфиг на серверах.